Word je medewerker op Festival Dranouter?
Hoe kan je je kandidaat stellen?
- Ga naar https://medewerker.mydranouter.be/.
- Maak een account aan of log in.
- Kies het festival waarvoor je je wil inschrijven.
- Selecteer de ploeg waarin je wil meewerken.
- Lees de afsprakennota bij documenten en ga akkoord.
- Verzend je aanvraag.
Hoe weet ik of ik ben aangenomen?
Je ontvangt een e-mail van MyDranouter en je kan de status van je aanvraag controleren in je account.
Voor welke ploegen kan ik me inschrijven?
Je kan alle ploegen en hun beschrijvingen terugvinden op MyDranouter onder "Documenten".
Hoe weet ik in welke ploeg ik ben ingedeeld?
Klik op "Mijn festivals" en selecteer het festival waarvoor je je hebt ingeschreven. Je ziet je ploegen, shifts en de contactgegevens van je ploegleider.
Wie kan ik contacteren?
Voor de start van het festival: Jeroen Verdonck (jeroen@festivaldranouter.be, 057.44.69.33)
Tijdens het festival: Je ploegleider. Voor algemene informatie kan je terecht op het Medewerkerssecretariaat. Buiten de openingsuren contacteer je de dienst Veiligheid.
Waar vind ik belangrijke documenten?
Op MyDranouter onder "Documenten".
Waar vind ik mijn e-mails van MyDranouter?
In je account onder "Mijn profiel".
Charter "Allemaal anders, allemaal welkom, allemaal Dranouter"
Als vrijwilliger onderschrijf je dit charter en ben je de ogen en oren van het festival. Merk je iets dat tegen de regels indruist? Bel 0474 03 56 20.
Extra informatie:
De meeste ploegen zijn toegankelijk vanaf 16 jaar. Voor VERKEER-PARKING-CAMPING moet je 18 jaar zijn en voor VEILIGHEID 21 jaar.
Je kan je inschrijven voor Festival Dranouter.
Op MyDranouter vind je meer informatie over de festivals, de ploegen, de FAQ en meer.
We hopen je snel te mogen verwelkomen als medewerker op Dranouter!
PRAKTISCH VOOR MEDEWERKERS
PARKEREN
Sinds dit jaar is er een aparte medewerkersparking in de Koudekotstraat. Medewerkers kunnen gratis parkeren op vertoon van de doorgangspas die je terugvindt op MyDranouter onder 'documenten'. Alle andere parkings zijn betalend, zowel voor het publiek als voor medewerkers. De medewerkersparking bereik je via afrit 2 op de rondweg.
Alle info over de pubieksparkings, vind je via deze link.
KAMPEREN
De medewerkerscamping is verhuist en bevindt zich dit jaar op de hoek van de Victoriastraat, waar ook de artiestenparking is. De medewerkerscamping kan je bereiken via afrit 2. Er worden geen auto's toegelaten, maar wel campers. Auto's kan je parkeren op de medewerkersparking in de Koudekotstraat. De medewerkerscamping is open vanaf woensdag 31/07 om 12u
Daarnaast is het voor medewerkers ook mogelijk om gratis te camperen op de publiekscamping of de stille camping. Bij je inschrijving werd gevraagd naar jouw kampeervoorkeur. Wij gaan ervan uit dat je ook degelijk kampeert op de camping die je hebt aangeduid. Wie op de stille camping reserveerde , krijgt binnnkort nog een bewijsje daarvan toegestuurd dat je kan tonen bij aanmelding op de stille camping. Alle publiekscampings gaan open om donderdag om 13u en sluiten op maandag om 12u.
AANMELDEN OP HET FESTIVAL ALS MEDEWERKER
Je festivalbandje, bongs en T-shirt moeten afgehaald worden op het medewerkerssecretariaat dat gelegen is in een chalet vlakbij de ingang van het festivalterrein. Pas nadat je je aangemeld hebt, ga je richting je werkpost!
Ben je nieuw als medewerker? Ga zeker eens langs bij Rik en Moniek! Zij blijven dicht in de buurt van het medewerkerssecreatiaat om nieuwe medewerkers wegwijs te maken. Rik en Moniek kennen de werking en het terrein door en door en geven met heel veel plezier een korte rondleiding aan de welgekomen nieuwkomers.
Openingsuren MW-secretariaat:
- Donderdag 1 augustus: 10 uur – 22 uur
- Vrijdag 2 augustus: 10 uur – 22 uur
- Zaterdag 3 augustus: 10 uur – 22 uur
- Zondag 4 augustus: 10 uur – 20 uur
SHIFTS
Zorg ervoor dat je voor aanvang van het festival je shifts goed bekeken hebt. Deze staan (als je ploegleider zijn werk goed deed) op MyDranouter bij je ploeg. Indien deze daar niet terug te vinden zijn, kan je je ploegleider contacteren. Zijn/haar contactggevens vindt je tevens op je MyDranouterpagina. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over je planning, breng hier dan tijdig je ploegleider van op de hoogte zodat hij/zij je hiermee kan helpen.
PROBLEMEN?
Heb je tijdens je shift problemen of vragen, aarzel dan niet om eerst en vooral je ploegleider aan te spreken. Hij/zij kan hier vaak al antwoord op geven. Je ploegleider is je eerste aanspreekpunt! Wanneer hij/zij je niet kan helpen, kunnen de ploegleiders op hun beurt terecht bij hun clusterverantwoordelijken.
Voor logistieke problemen kan je (indien je ploegleider niet kan helpen) terecht op het logistiek secretariaat of op het nummer +32 489 01 23 66.
Voor veiligheidsproblemen dien je contact te nemen met veiligheidsdispatching op het nummer 057208357.
ALGEMENE INFO
TERREIN- EN VERKEERSPLAN
Het terrein- en verkeersplan kan je downloaden na het inloggen met je accountgegevens op medewerker.mydranouter.be. Dit bij het tabblad "Documenten" bij "grondplan en verkeersplan".
DIT JAAR GAAN WE OPNIEUW CASHLESS!
Sinds enkele jaren werken we niet meer met papieren drank- en eetbonnen! Bij aankomst aan het medewerkerssecretariaat kan je je medewerkersvoucher (barcode) inwisselen voor een bandje met een chip waarop je "bongs" staan. Daarmee kan je aan alle drank- en foodstanden cashless betalen. Je krijgt reeds bongs op je bandje, maar wens je er nog bij te kopen, dan kan dit aan de drankbonnenverkoopstand op het festivalterrein. Beter nog: je kan gewoon de qr-code van Payconiq op je bandje scannen en zo extra bongs toevoegen zonder ergens te moeten aanschuiven.
De aangekochte bonnen die je niet zou geconsumeerd hebben tijdens het festival, worden achteraf terugbetaald.
WHAT'S IN IT FOR ME?
Als festivalmedewerker heb je recht op:
1 weekendticket
Maaltijden en dranken in de vorm van digitale Bongs
T-shirt(s) om te dragen tijdens je shift
Per dag ontvang je een aantal drank- en eetbonnen ("bongs"). Indien je meerdere dagen helpt, verhoogt het aantal "bongs" evenredig. De waarde van een Bong is dit jaar verhoogt van €1.5 naar €2. Elke festivalmedewerker krijgt 14 bongs per dag. Het aantal bongs ligt dus lager dan vorige jaren, maar de waarde van het totaal aantal bongs ligt hoger.
Je krijgt gratis koffie en water in alle barpunten. Deze kan je verkrijgen door het scannen van je bandje, voor koffie en water wordt voor medewerkers automatisch 0 bongs gerekend.
Met je digitale bongs kan je tijdens het festival terecht bij alle cateringstanden op het festivalterrein en de camping. Tijdens de openingsuren kan je op ieder moment gebruik maken van je bonnen. De bonnen voor drank en eten zijn dezelfde.
Op zaterdag en zondag is er gratis ontbijt voor medewerkers tot 11u in de guestbar op het terrein. Voor het ontbijt staan er ontbijtbongs op je bandje. Het volstaat om dit te laten scannen in de guestbar.
Wie meewerkt tijdens de opbouw en afbraak verdient credits en kan deze naar believen omzetten in tickets of bongs. Voor vragen over het omzetten van credits, kan je mailen naar medewerkers@festivaldranouter.be.
KINDEREN VAN MEDEWERKERS
Kinderen van 0 - 1 jaar gratis.
Voor kinderen van 2 t.e.m. 13 jaar kan je een KIDS Ticket aankopen (5 euro) in de online ticketshop.
Kinderen van 14 - 15 jaar: weekendticket aan halve prijs (op kassaprijs) (of via credits voor opbouwmedewerkers), te betalen in het medewerkerssecretariaat.
Je kinderen dien je zelf toe te voegen op MyDranouter na het inloggen. (mijn festivals / klikken op bekijk je inschrijving en dan bewerken)
Er kan ter plaatse betaald worden aan het medewerkerssecretariaat.
De kinderen krijgen ENKEL een medewerkersbandje, geen bongs.
ONGEVALLEN EN VERZEKERING
Wanneer er een ongeval gebeurt met een medewerker vragen we om sowieso een aangifteformulier voor de verzekering in te vullen. Ook daarvoor kan je terecht op het MW- secretariaat. Hier liggen de nodige formulieren bij het team van Melanie en Mathieu. Dit formulier kan je ook vinden op MyDranouter. Print dit dus gerust af en stop het in je portefeuille.
MELDINGSFORMULIEREN
Wanneer bezoekers bemerkingen of tips hebben over bepaalde aspecten van het festival, kan je hen doorverwijzen naar het infopunt op het terrein. Hier liggen meldingsformulieren die je kan invullen.
WE CARE A LOT
Dranouter zegt ja aan iedereen en neen tegen grensoverschrijdend gedrag. Festival Dranouter is een evenement waar iedereen welkom is en waar iedereen zichzelf kan zijn. Dat wil de organisatie vooral zo houden. Daarom gaan we proactief tewerk met een campagne tegen grensoverschrijdend gedrag op tal van vlakken: alcohol- en druggebruik, respect en seksueel grensoverschrijdend gedrag.
Als medewerker ben je automatisch ambassadeur van ons festival en ondersteun je natuurlijk deze waarden. Wie ergens gedrag opmerkt dat niet door de beugel kan, vragen wij dan ook dit te melden op het daarvoor voorzien preventienummer.
KERNPUNTEN
We willen naar jaarlijkse gewoonte nog een aantal zaken benadrukken:
- Blijf nuchter voor en tijdens je shift
- Laat je werkpost proper achter. Zo kan de medewerker in de volgende shift ook op een nette manier starten
- Draag de kernwaarden van ons festival uit
- Als je vragen hebt over je taak, aarzel niet om hulp te vragen aan je ploegleider
- Have fun!
DUURZAAMHEID > HERBRUIKBARE FLESSEN
Zoals je weet, kan elke medewerker gratis water verkrijgen aan elke bar. Maar in het kader van onze duurzaamheid werken we voor het eerst met gekoeld plat en bruiswater aan alle barpunten.
Daarom vragen we aan iedereen om je eigen herbruikbare fles mee te nemen (en schrijf er misschien ook je naam op).
MEDEWERKERSRONDLEIDING (in Muziekcentrum Dranouter)
Bij deze ook de uitnodiging voor de jaarlijkse algemene medewerkersrondleiding die zal plaats vinden op zondag 28 juli om 10.30 uur. Dit is interessant zowel voor oude als nieuwe medewerkers. Er zijn namelijk een aantal veranderingen doorgevoerd op het terrein.
We hopen je er te mogen begroeten.
TIP: dubbelcheck zeker bij je ploegleider of hij/zij er ook zal zijn!