Afsprakennota Opbouw Dranouter 2019

  1. Minimumleeftijd medewerkers
    Opbouwmedewerkers mogen al komen helpen vanaf het jaar dat ze 16 worden. Vb. als je pas 16 wordt op 1 oktober 2019, mag je toch al meewerken!
     
  2. Prestatie medewerkers
    Een opbouwdag start iedere dag om 8u30 en eindigt omstreeks 18u. Over de middag is er pauze tussen 12u en 13u met een brood- en soepmaaltijd. 's Avonds wordt er een warme maaltijd voorzien. De dag start telkens met een briefing.
     
  3. Vergoeding medewerkers
    Meewerken aan de opbouw en afbraak kan per blok. 1 blok= 5 dagen meewerken.
    Kan je binnen een bepaalde week vb. een dag niet meewerken, kan je deze dag perfect binnen een andere week inhalen, zo kom je toch aan 5 dagen (een blok).
    Op elke werkdag wordt er eten en drinken voorzien voor de verschillende medewerkers.
    Wie 1 blok (5 dagen) werkt heeft zo telkens eten en drinken aangevuld met 1 gastweekendticket. Het weekendticket kan niet worden doorgegeven.  

    BLOK 1 OPBOUW: week 1 van maandag 22 juli t.e.m. zaterdag 27 juli (op zondag wordt er enkel in namiddag gewerkt)
    Maaltijden
    Dranken
    1 gastweekendticket

    BLOK 2 OPBOUW: week 2 van maandag 29 juli tot vrijdagmiddag 2 augustus
    Maaltijden
    Dranken
    1 weekendticket

    Wie BLOK 1 EN BLOK 2 werkt, krijgt onderstaande EXTRA:
    Maaltijden en Drankbonnen Festival
    T-shirt (indien voorradig)

    BLOK 3 FESTIVAL: 2,3 & 4 augustus
    1 weekendticket
    Maaltijden
    Dranken
    T-shirt (indien voorradig)

    BLOK 4 AFBRAAK: van maandag 5 augustus t.e.m. vrijdag 9 augustus
    1 weekendticket
    Maaltijden
    Dranken

    Wie BLOK 1 EN BLOK 2 EN  BLOK 4 werkt, krijgt EXTRA:
    Maaltijden en Drankbonnen Festival
    T-shirt (indien voorradig)
    + bonnen extra

    Wie BLOK 1 EN BLOK 2 EN BLOK 3 EN BLOK 4 werkt, krijgt EXTRA:
    Maaltijden en Drankbonnen Festival
    T-shirt (indien voorradig)
    + bonnen extra
    DRANOUTER CREW TSHIRT
     

  4. Maaltijden tijdens opbouw en afbraak
    - Festivalregime: Vanaf de donderdagavond 1 augustus geldt het festivalregime. 
    - Start je vroeger als festivalmedewerker? Op donderdag 1 augustus en vrijdag 2 augustus wordt er ’s middags voor festivalmedewerkers -die moeten werken- een broodmaaltijd aangeboden op de werkpost. ’s Avonds kun je genieten van de catering op het terrein met je bonnetjes, drank- en eetbonnen zijn dezelfde.
    - Opbouwregime: Er zijn elke dag maaltijden voorzien voor opbouwers. 
    Registreren voor deze maaltijden? Dit kan na goedkeuring van je medewerking via MyDranouter (via de functie catering voor het desbetreffende evenement). Doe dit tijdig. Donderdagavond kan je als opbouwer je gerecht naar keuze ophalen op het festivalterrein en kan je deze rustig verorberen in de guestbar.
    Op vrijdagmiddag worden broodjes voorzien in de guestbar.
    Zo kan de keukenploeg reeds starten met ombouw van de zaal i.f.v. gasten- en artiestenrestaurant.
     
  5. Aanwezigheden en catering vooraf doorgeven
    Welke dagen je aanwezig zal zijn dien je door te geven op Mydranouter. Dit kan via tabblad Mijn Festivals en dan klikken op het correcte event, na goedkeuring van je medewerking). Dit geldt ook voor je catering.
     
  6. Aanmelden als medewerker tijdens opbouw
    Je dient je iedere ochtend aan te melden op het technisch secretariaat. Daar verkrijg je dan je bonnetjes om middagmaal te nemen en/of avondmaal. Het technisch secretariaat bevindt zich aan de achterkant van 't folk (in de Victoriastraat). Opgelet: Enkel wie zich 's morgens aanmeldt, wordt opgenomen in de lijst en krijgt een bonnetje.
     
  7. Aanmelden voor het verkrijgen van je festivalpakket
    Voor het verkrijgen van je pakket zoals bepaald in punt 3 dient iedereen  zich persoonlijk aan te melden op het MW-secretariaat tijdens de openingsuren (zie punt 7) met z'n medewerkersovereenkomst met barcode! Vergeet dus zeker niet je voucher want dit is je enige geldig aanmeldbewijs en nodig om in te checken en  zo alles qua verzekering in orde te krijgen!
     
  8. Openingsuren MW-secretariaat

    Donderdag 1 augustus: 8 uur – 22 uur
    Vrijdag 2 augustus: 10 uur – 22 uur
    Zaterdag 3 augustus: 10 uur – 22 uur
    Zondag 4 augustus: 10 uur – 18 uur

  9. Infovergadering medewerkers

    Naar jaarlijkse gewoonte: laatste zondag voor het festival (zondag 28 juli om 10u30) voor alle medewerkers;
    Op dit moment krijg je alle belangrijke info rond Festival Dranouter 2018. Daarna kan nog overlegd worden met je ploegleider.
    Plaats van afspraak: Muziekcentrum Dranouter, Dikkebusstraat 234, 8950 Heuvelland.

  10. Parking & camping

    Er wordt ook dit jaar een aparte opbouw/afbraakcamping voorzien op een rustige plaats in de nabijheid van het terrein.
    Voor festivalmedewerkers kan er ofwel overnacht worden op de grote publiekscamping ofwel op de familiecamping waar een aparte zone voor medewerkers voorzien wordt. Op de familie en medewerkerscamping geldt dat er stilte gevraagd wordt na 23u. Dit jaar wordt er ook opnieuw een medewerkerscamping voorzien. 
    Er wordt geen apart bandje voorzien maar je medewerkersbandje is voldoende als toegangsbewijs.
    De familie/medewerkerscamping is voor festivalmedewerkers toegangekelijk vanaf donderdag 2 augustus om 8 uur. De publiekscamping is pas toegankelijk op donderdag 1 augustus vanaf 14 uur,
    Auto’s mogen niet op de camping blijven staan! Er worden dus geen auto’s meer toegelaten op de medewerkerscamping. Enkel voor plaatsen van caravan is er toegang met auto tot de camping. 

  11. Verzekering
    Gedurende de aanwezigheid op het festival is iedere vrijwilliger (na aanmelding op het medewerkersecretariaat) verzekerd tegen mogelijke arbeidsongevallen of andere ongelukken.
     
  12. Roken en alcoholgebruik
    Zowel de Europese als de Belgische wetgeving vraagt extra inspanningen van de organisatie. Zo mag er officieel niet meer in de tenten worden gerookt. Dit wordt voor de bezoekers aangeduid door middel van verbodsborden.  Bezoekers roken dan ook op eigen risico. Dit betekent meteen ook dat medewerkers ook niet meer mogen roken in de tenten.  Het verbod  rond alcoholgebruik en verkoop aan min 16-jarigen voor alcohol en min 18-jarigen voor sterke dranken blijft ook van kracht.
     
  13. Uitkeringsgerechtigde werklozen (ook tijdelijke werklozen) en bruggepensioneerden
    Vrijwilligerswerk verrichten met behoud van uitkeringen is geen probleem. De organisatie dient hiervoor een aanvraagformulier in te dienen bij de uitbetalingsinstelling (RVA) via een specifiek formulier. Concreet gebeurt aanvraag door de VZW Festival Dranouter.
  14. Kernwaarden en duurzaam festival voor iedereen
    Concerten en muziek zijn natuurlijk de essentie maar Festival Dranouter streeft ook enkele kernwaarden na:
    - Beleving: naast de concerten vinden we ook animatie, straattheater, kidsactiviteiten en de foodbeleving ... van zeer groot belang.
    - Gemoedelijk gezinsfestival: Dranouter staat voor gemoedelijkheid met een sterke focus op gezinnen en families.
    - Toegankelijkheid: we vinden het van groot belang dat Festival Dranouter zowel fysiek als  sociaal toegankelijk is.
    - Duurzaamheid zit in het DNA van Festival Dranouter. We maken een mix van jarenlijke inspanningen met nieuwe initiatieven en proefprojecten. Zo wonnen we in 2017 voor de 2e maal de Ovam Groeneventaward. In 2019 belonen we voor de derde keer de meest ecologische vrijwilligersploeg.
    Medewerkers zijn het gezicht van het festival dus verwachten we dat iedere medewerker deze kernwaarden uitdraagt.

  15. Afwezigheid
    Wanneer je door omstandigheden toch niet meer kunt meewerken aan Festival Dranouter, dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met de verantwoordelijke voor de vrijwilligers via jeroen@festivaldranouter.be
     
  16. Medewerkerfeest
    ​Om onze vrijwilligers, zowel opbouw / afbouw / festivalvrijwilligers te bedanken, organiseren we een vrijwilligersfeest waarop je uitgenodigd wordt. 

Bij vragen: jeroen@festivaldranouter.be of 057 44 69 33.